Moraine Lake

22 augustus 2018 - Lake Louise, Canada

Deze morgen om 5u45 liep de wekker af. Moraine Lake schijnt super te zijn bij zonsopgang. We kleden ons vlug aan, laden de ontbijtspullen in de wagen en vertrekken. Lap, de weg was alweer afgesloten! Blijkbaar stond de parking om 6u al vol en stonden er ook al wat foutparkeerders. De dames aan de crossing gaven ons het advies om om 8u de shuttle te nemen aan the mall. Of we konden nog meermaals ons geluk beproeven?!

Wij met ons ontbijt terug naar ons appartementje. Rustig ontbeten en we besluiten een tweede poging te wagen. 7u40, we worden terug tegen gehouden. We beginnen wat vragen te stellen en wonder boven wonder, plots mochten 6 wagens door naar the Lake. Wij op kop;-)

Mooi meer, tamelijk druk. We besluiten de Toren van Babel te beklimmen, wat een uitzicht op het meer! Van hieruit vertrekt een trail naar Consolation Lake, een meer ook druk bezocht door beren. Leuke wandeling, meer is omzoomd door grote rotsblokken, klauteren geblazen om tot bij het water te komen, pffff.

We besluiten te gaan picknicken aan de Bow. De mannen spelen even in het water voor we een korte wandeling starten, een 'loop' langs de oevers van de rivier.

Genoeg km op de teller voor vandaag. We keren huiswaarts, nemen een duik in het zwembad en chillen even in the hot tub.