Calgary day one

12 augustus 2018 - Calgary, Canada

We hebben geslapen als roosjes!

Afspraak met Greet en Sebastiaan voor een Canadees ontbijt in een diner. Om 8u gaan we op weg. Sebastiaan was vooruit gegaan en had een tafel voor ons 6 versierd.

Een diner zoals in de movies, skai banken, koffie a volonté, net als de toast en de hashbrowns. Je kon ons rollen na de coupieuze breakfasts. Op naar Downtown Calgary. We starten met een bezoek aan de Devonian tuinen, daarna genieten we van de kunstwerken van Alex Janvier in de Glenbow en verkennen we ook het 3e verdiep van het museum (blackfoot Indians & kolonisten)

Via de 15+ passage wandelen we huiswaarts. Wanneer we weer buiten komen op straat worden we bijna weggespoeld door een plensbui. Even schuilen maar. Na regen komt in Calgary gelukkig snel de zon terug :-) Eventjes rusten in ons knus appartementje en dan terug richting Downtown, we hebben een dinnerreservatie in de Calgary Tower!

Top locatie met lekker eten. Sightseeing aan tafel. Het restaurant draait aan een zeer gezapig tempo, we gaan 1 x rond in een groot uur. Mooi uitzicht over de stad en wijdse omgeving.

1. Denise Boute:
    13 augustus 2018
    Wel jullie hebben al veel gezien in een dag tijd. Niet te geloven. Het is een prachtige tour dat jullie zullen maken. Heerlijk hé zo'n 15+passage. Nu nog de zon van de partij en niet te hevig en 's nachts een bui om af te koelen en niets kan nog stuk.
  2. Mathieu:
    Veel plezier Nutties!