Take off to Canada

11 augustus 2018 - Calgary, Canada

Zaterdag, weekend, uitslapen? No way, vroeg uit de veren, aankleden, valiezen in de auto laden en weg zijn wij!

Met een volgeladen wagen vertrekken we bij dageraad naar Schiphol. Een rit van 2u15 minuutjes, hadden we in gedachten. Maar eens Delft voorbij, was plots de snelweg afgesloten  Agnes van de GPS had niets in de mot, Waze was op de hoogte van de wegversperring, maar stuurde ons in rondjes. Zullen we dan maar de wegomleggingsbordjes met de letter A volgen zoals aangegeven? Zogezegd, zo gedaan tot plots onze A doorstreept, wordt en we lezen  'Amsterdam via Utrecht'. Op naar Utrecht dan maar. Eens aan Gouda zien we bordjes richting Amsterdam, Agnes vindt de weg terug en even na 9u30 arriveren we op de luchthaven. Bagage inchecken, douane door (bergschoenen uit, scan, gefouillieerd worden ...), tijd voor een koffietje met een deugdoend ontbijt.

Vlotte vlucht naar Calgary. Verwend door de KLM stewardessen (en steward) komen we goedgemutst aan in Calgary. Vlot door de douane. Twee valiezen rollen bij de eerste van den  band, de volgende 2 lieten heel lang op zich wachten :-( 'k was al mijn nieuwe garderobe aan het plannen ;-)

Verrassing! Sebastiaan staat ons op te wachten. Samen naar Alamo voor onze huurwagen. Yes, wagen met een grote koffer, alle valiezen kunnen mee, oef!

Sebastiaan gidst ons naar ons appartement en nodigt ons uit om bij hem een Greet te komen dineren. Eerst een korte siesta. Twee blokken wandelen en we zijn bij Greet en Sebastiaan. We worden verwelkomt met een aperitiefje en verwend met een lekker slaatje.

De slaapluizen beginnen serieus te werken, we keren moe maar voldaan 'huiswaarts' en vallen als blokken in slaap.