Dinosaur Day 2.0 - Dinosaur Provincial Park

15 augustus 2018 - Dinosaur Provincial Park, Canada

Vandaag hebben we er een buitendag van gemaakt in Dinosaur Provincial Park. De bakermat van de dino's.

De weg er naar toe was zo goed als verlaten. We waanden ons even alleen op de wereld ;-) Water, weer en wind hebben gedurende vele jaren van een plateau een prachtige canyon gemaakt. Een canyon versierd met hoodoo's & begroeid met cottonwood trees. We hebben een kleine loop gewandeld op de aangegeven paden en zijn dan wat vrij gaan hiken in dit unieke landschap. Plots spotten we 2 mule deers. Ze volgden de droge bedding van een stroompje. Yes, wild life gespot!

De avond in het park hebben we afgesloten met een begeleide sunset tour. We werden met zijn allen (14) in een busje geladen en reden naar punten in het park waar je gewoon als toerist niet kon komen. Beetje schoolse opzet, juf begeleidt, zegt nu stoppen we hier voor 20 minuutjes, kijk maar even rond, zoek wat fossielen, maak wat foto's en kom dan terug naar de bus. Als echte archeologen speurden we de omgeving af en ja hoor, we hebben 2 fossielen gevonden, een stukje van een ellepijp van een vleesetende dino & 2 deeltjes van een planteneter.

Deze buitenspeeldag heeft ons veel deugd gedaan!