Writing on Stone Provincial Park - The Badlands

16 augustus 2018 - Milk River, Canada

Ongetwijfeld is de smoggy achtergrond op onze foto's jullie al opgevallen. Neen, niet een kapotte of slecht afgestelde camera is de oorzaak van dit fenomeen, maar de honderden bosbranden in British Columbia. Hopelijk komt de wind binnenkort uit het noorden en blaast ze deze luchtvervuiling weg. We hoorden vandaag dat de inwoners van Calgary momenteel zelfs mondmaskers dragen!

Deze morgen lieten we Brooks achter ons en zetten we koers naar  Milk River. On the road werden we plots aangemaand om te stoppen. Reden? Uitzonderlijk vervoer. Wij, net als alle andere brave burgers na ons, geven gehoor aan deze oproep en stationeren ons uiterst rechts op de weg. Na enige minuten zien we een truck naderen, een cabine met een huis achter zich aan! Canadezen verhuizen dus niet enkel hun inboedel, sommigen nemen gewoon hun hele huis mee!

Na dit kleine oponthoud rijden we vlot door tot in Milk River. We checken in en laden ons bagage uit alvorens door te reizen naar Writing on Stone. Een ander landschap dan in dinasaurpark gisteren. Zandsteen en prairie. Gelijkenissen: hoodoo's, rivier en mule deers. Overal wordt gewaarschuwd voor ratelslangen, maar gelukkig hebben die ook vandaag ons pad niet gekruist ;-)

We hebben de hoodoo trail verkend alvorens we incheckten voor een gegidste avondwandeling. Super gids vandaag, een Black Foot Indian. Hij was een super verteller en hij nam ons mee in de geschiedenis van zijn volk. Toonde ons de overblijfselen van hun muurschilderingen en de gravures in de zandrotsen.